1903 |
A 21 éves William S. Harley és a 20 éves
Arthur Davidson bemutatja a közönségnek az elsõ Harley-Davidson motorkerékpárt.
A motor- kerékpárt versenymotornak tervezték 9,65 cm-es (3-1/8 hüvelyk)
furattal, 8,89 cm-es (3-1/2 hüvelyk) löket-hosszal. A "gyár" mindössze egy 14
négyzetméter (10x15 láb) alapte-rületû kis fakunyhóból állt, melyre a "
Harley-Davidson Motor Company" felirat volt felvésve. A csapathoz hamarosan
csatlakozik Arthur Davidson bátyja Walter.
William S. Harley és Arthur
Davidson egyik régi iskoláskori barátja, a Milwaukee-i Henry Meyer meg- vásárol
egy 1903-as modellt.
A Chicago-i C.H. Lang megnyitja az elsõ
Harley-Davidson márkake- reskedést, ahol értékesítik az elsõ három legyártott
motor egyikét. |
1905 |
Július 4.-én H-D motorkerékpár nyeri meg a
24 km-es (15 mérföld) motorversenyt Chicago-ban, 19:02 idõeredménnyel.
Ugyanekkor Milwaukee-ban szerzõdtetik a Harley-Davidson gyár elsõ
alkalmazottját. |
1906 |
Milwaukee-ban megépül a Chesnut St., mai
nevén ismert Juneau Avenue út mentén az új 208 négyzetméteres (28x80 láb)
alapterületû gyár. Az alkalmazottak létszáma 6 fõre emelkedik, és megjelenik az
elsõ motorkerékpár katalógus is. |
1907 |
Villiam A. Davidson, Artur és Walter
Davidson bátyja felmondja csoport- vezetõi állását a Milwaukee-i vasúti
műveknél, és csatlakozik a válla-lathoz.
A Harley-Davidson vállalat
szeptem-ber 17.-én részvénytársasággá ala-kul. A raktárkészlet feloszlik négy
egyenlõ részre az alapítók között, és az alkalmazottak létszáma 18 fõre
emelkedik. A gyár mérete megdup-lázódik, és elkezdõdik a viszont-eladók utáni
hajsza, a célterület New England. |
1908 |
Walter Davidson eléri a kitűnőnek számító
1000 pontot az Amerikai Motorkerékpár Szövetség által rende-zett megbízhatósági
és minõségi versenyen. Három nappal a verseny után Walter megdönti a FAM
gaz-daságossági rekordot, 303 km-t (188,234 mérföld) tesz meg 3,7 liter (1
gallon) üzemanyaggal (1,25l/100 km). A Harley-Davidson megbízható-ságának híre
szélsebesen terjedni kezd és megtörténik az elsõ rend-õrségi motorkerékpár
forgalomba helyezése Detroit-ban. |
1909 |
A 6 éves Harley-Davidson bemutatja az elsõ
V-Twin motorblokkot. A 811 köbcentiméteres (49,5 köbhüvelyk) lökettérfogattal
elõállított motor 7 lóerõ leadására képes. A 45 fokban elhelyezett hengerek
hamar szim-bólummá válnak a Harley-Davidson történetében. Ugyanekkor
megjelen-nek az elsõ motorkerékpár
kiegé-szítõk. |
1910 |
Nyilvánosságra hozzák a már jól is-mert
"Bar & Shield" logot, melyet egy évvel később a Szabadalmi hivatal-ban
levédetnek.
Ebben az évben 7 különböző ver-senyszámban, a megbízhatósági
próbákon és egyéb versenyeken első helyezést elért versenyzők H-D
motorkerékpáron versenyeznek. |
1911 |
1929-ig az "F-head" motor lesz a
Harley-Davidson igáslova. |
1912 |
Elkezdődik Milwaukee-ban a Juneau Avenue
úton lévő Harley-Davidson gyár átépítése, mely átalakul egy hatemeletes
épületté, ahol a tar-tozékok és kiegészítők gyártására egy külön részleget
alakítanak ki.
Ekkora a H-D kereskedők száma or-szágos szinten
meghaladja a 200-at.
A Harley-Davidson gyár motorokat exportál Japánba,
és ezzel elkezdő-dik a külföldi értékesítés. |
1913 |
Megalakul a versenyágazat szakosz-tály,
élén William S. Harley verseny-mérnökkel és William Ottaway se-gédmérnökkel.
|
1914 |
Megjelennek az oldalkocsik a H-D
motorkerékpárokhoz, és ugyanekkor piacra kerülnek a kuplung és fékpedálok az
"F-head" egy, illetve kéthengeres motorokhoz.
A H-D motorvállalat
hivatalosan is belép a motorversenyzésbe. Az első motorversenyző a vállalatnál
William S. Harley. Pár rövid év alatt a Harley-Davidson csapata nem hivatalosan
a "Bontóbrigád" (Wrecking Crew) becenevet kapja a sportágban nyúj-tott
hihetetlen sikerei miatt. |
1915 |
A Harley-Davidson motorkerékpárok már
botváltóval is megvásárolhatók, melyeken a primer és szekunder hajtás ugyanarra
az oldalra kerülnek. |
1916 |
Az Enthusiast folyóirat, a világ egyik
legrégebbi és folyamatosan működő motoros magazinja megkezdi
tevé-kenységét. |
1917 |
Ebben az évben legyártott H-D motorok
egyharmada az Amerikai Hadsereg részére kerül értéke-sítésre. Júliusban megépül
a H-D szerelőiskola, ahol a H-D gyár meg-felelő szakosztálya katonai szerelő-ket
képez ki.
Elkezdődik a Harley-Davidson kerék-párok értékesítése a
motorkerékpár dealer hálózatán keresztül. Az alkat-részek egy részét Dayton-ból
(Ohio állam) a Davis Sewing Macine Co. gyár szállítja. |
1918 |
1918 Az első világháború idején eladott
H-D motorkerékpároknak több mint a fele az Amerikai Hadse-reg használatában
kerül. Az amerikai hadsereg 20.000 motorkerékpárt használt a hadszíntéren,
melyek kö-zül a legtöbb Harley-Davidson volt. A fegyverszünet aláírását követően
az első amerikai Roy Holtz tizedes a H-D motorkerékpárján lépi át Németor-szág
határát. |
1919 |
Bemutatják a kéthengeres, 600
köb-centiméteres (37 köbhüvelyk) - hosz-szában fekvő - boxer Sport motort, ami a
tengerentúl nagy érdeklődést vált ki a különleges hengerelhe-lyezés és a motor
halk járása miatt. |
1920 |
A Harley-Davidson a világ legnagyobb
motorkerékpár gyártó-jává válik, 67 országban több, mint 2.000 kereskedő
forgalmazza a H-D motorokat. Leslie "Red" Parkhurst 23 sebességi rekordot dönt
meg az 1000 köbcentiméteres (61 köb-hüvelyk) motorkerékpárjával. Ebben az időben
elkezdték használni a "hog" becenevet. Minden H-D ver-senyző a megnyert futam
után, a tiszteletkört egy malaccal teszi meg, ami a csapat kabalája lesz.
|
1921 |
Megjelenik az 1213 köbcentiméteres (74
köbhüvelyk) motorblokk a JD és FD modellekhez. Eközben a H-D mind a nyolc
nemzeti motorverseny "National Championship" résztve-vője. |
1925 |
Minden H-D modellt ellátnak csepp alakú
üzemanyagtartállyal és meg-határozzák a későbbi modellek alapvető külső
megjelenési stílus-jegyeit.
Joe Petrali a Harley-Davidson legsikeresebb
"Dirt-Track" verseny-zője és rövid időn belül minden idők egyik legsikeresebb
versenyzőjeként válik közismertté. |
1926 |
Ismét elkezdik az egyhengeres motorok
értékesítését 1918-óta. Az "A", "AA", "B" és "BA" modellek oldalszelepelt és
felülszelepelt változatban is megvásárolhatók. |
1928 |
Az első "two cam" két vezér-műtengellyel
ellátott motorblokk piacra kerül a "JD" modellekben. A motorkerékpár 140-160
km/h (85-100 mérföld) sebességre képes. Az összes H-D modellt első fékkel
szerelik fel. |
1929 |
A "D" modellt ellátják a 737
köbcentiméteres (45 köbhüvelyk) V-twin motorblokkal, melyet később Flatheadnek
neveznek el. A motor-blokk annyira megbízhatónak bizo-nyul, hogy annak különböző
válto-zatait 1972-ig használják a külön-böző H-D modelleken.
|
1930 |
Bill Davidson a Jack Pine meg-bízhatósági
versenyen 1000 pontból - 997 pontot ér el. Minden egyéni kategóriában első
helyet nyert ver-senyző H-D motorkerékpárral ver-senyzik. |
1931 |
Az "Indian" (Hendee Manufacturing)
motorkerékpárgyár kivételével meg-szűnik a Harley-Davidson összes versenytársa.
1953-ig csak ez a két motorkerékpár-gyártó cég működik az Egyesült Államokban.
|
1932 |
A 737 köbcentiméteres (45 köbhü-velyk) háromkerekű motorkerékpár
megkezdi 41 éves sikersorozatát, mint közkedvelt rendőrségi és keres-kedelmi
gépjármű.
Joe Petrali 5 éven keresztül soro-zatban nyeri az AMA által
rendezett Nemzeti Bajnokságot. |
1933 |
Az art-deco sas dekoráció elfoglalja a
helyét minden üzemanyagtartályon. Alapvető elemévé válik a további
formatervezésnek és dekorációknak, ez alól csak az egyedi rendelések alkotnak
kivételt. A folyamatot a nagy gazdasági válság miatt kialakult alacsony
motoreladás ösztönözte. |
1935 |
1935 Japánban a Harley-Davidson engedélyével megalakul a Sankyo
Co. motorkerékpár gyár, ahova a H-D szállítja a motorgyártáshoz szüksé-ges
gépparkot, berendezéseket és eszközöket. Ennek eredményeként legyártják az első
Rikuo nevű motorkerékpárt.
Joe Petrali a H-D motorkerékpárjával megnyeri
az AMA által megrendezett nemzetközi "Dirt Track" bajnokságon mind a 13 első
helyezést, és ugya-nekkor négy rekordot is megdönt. |
1936 |
Piacra kerül a felülszelepelt, 1000
köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) "EL" modell. A megnövelt lóerő és kiemelkedő
stílusváltás, valamint a szelepfedél kézfejhez hasonlító for-májának
köszönhetően hamar meg-kapja a "Knucklehead" becenevet. Ugyanebben az évben
legyártják az első 1311 köbcentiméteres (80 köb-hüvelyk) motorblokkot
is. |
1937 |
Megérkezik a "WL" típuscsalád. Joe Petrali
a módosított 1000 köbcenti-méteres (61 köbhüvelyk) felülsze-lepelt
motorkerékpárjával, 219 km/h (136.183 mérföld) sebesség eléré-sével rekordot
dönt, és ugyanezen a napon megdönti a 737 köbcenti-méteres (45 köbhüvelyk)
rekordot is. |
1938 |
Jack Pine Gypsies M.C. motoros klub
megtartja az első "Black Hills Rally"-ját Sturgisben.
A "Daytona 200"
bajnokságon az 5,15 km (3,2 mérföld) hosszú ten-gerparti pályán Ben Campanale
sorozatban kétszer első helyezést ér el H-D WLDR
motorkerékpárján. |
1940 |
Babe Tancrede a "Daytona 200" bajnokságon
első helyezést ér el H-D WLDR motorkerékpárján. |
1941 |
Amerika belép a II. világháborúba. A
kereskedelmi motorgyártást felfüg-gesztik, a gyártás katonai felhasz-nálásra áll
át. A szerviziskolában is-mét katonák töltik meg a padokat.
Megjelenik az
"FL" széria. |
1942 |
A hadsereg részére gyártott
motor-kerékpárok mellett legyártják a sivatagi használatra specializált, boxer
motoros XA750 modellt. Az Észak-Afrikai kivonulás után felbont-ják a szerződést,
összesen 1011 db XA modellt gyártottak le. |
1943 |
A Harley-Davidson megnyeri az
első "E" kitüntetést a hadseregtől a hadszíntéren bizonyított kiválósága miatt.
Sokak ez alkalommal bizonyo-sodtak meg a Harley-Davidson kiválósága felől, amit
nem feledtek el hazatérésük után sem. |
1945 |
A II. világháború befejeződik, ekkorra a
Harley-Davidson 90000 WLA mo-dellt gyártott le katonai használatra. A H-D gyár
novemberben visszatér a keres-kedelmi modellek gyártására. |
1946 |
Bemutatják a 737 köbcentiméteres (45
köbhüvelyk) Flathead WR típusú versenymotort, mely a legjobbnak bizonyul azok
közül, amit valaha építettek. |
1947 |
Az évi dealer találkozó résztvevői egy
"titkos" vasúti utazáson vesznek részt, ami az új Capitol Drive-i telephelyen ér
véget. A telephelyen korábban egy légcsavargyár volt, amit a háború alatt
állítottak üzembe. Az elkészült gyárat szerelőüzemként hasznosítják, és innen
küldik át az elkészült alkatrészeket a Juneau Ave sugárúti telephelyre
összeszerelés céljából.
A Harley-Davidson megkezdi a klasszikusnak
minősülő fekete bőr-dzsekik árusítását.
Jimmy Chann sorozatban 3
alka-lommal kerül ki győztesen az AMA nemzeti bajnokságon. |
1948 |
Új vonásokkal bővültek az 1000
köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) és 1213 köbcentiméteres (74 köbhü-velyk)
motorok, beleértve az alumí-nium hengerfejeket és hidrotőkéket is. Szintén
újdonság a krómozott szelepfedél alakja is, mely egy darabból készült és
leginkább egy süteményes tepsire hasonlított, ezért a "Panhead" becenevet kapta.
Elkezdődik az amerikai könnyűsúlyú motorkerékpárok gyártása az "S"
modellel, mely különböző változatait 1966-ig forgalmazzák. |
1949 |
Megjelenik a hidraulikus első villa az új
Hydra-Glide modellen. |
1950 |
Larry Headrick első helyezést nyer az AMA
nemzeti bajnokság "Dirt Track" futamán.
A 24 futamból álló bajnokságon a
H-D motorkerékpáron versenyzők 18 futamot nyernek, és 6 új rekordot állítottak
fel. |
1952 |
A Brit sportmotorok hazai értékesítésének
ellensúlyozásaként megjelenik a "K" modell oldal-szelepelt, továbbfejlesztett
motorral és váltóval felszerelve, melyből később kifejlesztetik a Sportster
modellcsaládot. |
1953 |
A Harley-Davidson fennállásának 50-ik
évfordulóját ünnepli. Meg-alkotnak egy különleges logot, mely tartalmaz egy "V"
betűt a motor jelképére, egy sávot benne a Harley-Davidson felirat, valamint
alul és felül az "50 év" és az "Amerikai gyártmány" felirat. A logoból készült
egy medál változat, mely felkerül minden 1954-es modell első
sárvédőjére.
A Hendee Manufacturing az Indián motorkerékpár-gyártója
kivonul a piacról, így az Egyesült Államokban a Harley-Davidson marad az
egyetlen motorkerékpár-gyártó vállalat a kö-vetkező 46 évben. |
1954 |
Joe Leonard "Dirt Track" versenyző
megnyeri az AMA nemzeti baj-nokságot. A következő 8 éven keresztül a nemzeti
bajnokság első helyezettjei mind Harley-Davidson motorkerékpáron versenyeznek.
|
1955 |
A H-D versenyzők ettől az évtől kezdődően
7 éven keresztül a "Daytona 200" futamon folyamatosan első helyezést érnek el. A
győzelmek megoszlanak Brad Andres, Johnny Gibson, és Roger Reiman között.
Mindannyian "KR" modellen ver-senyeznek. |
1956 |
1956 Az új, fiatal sztár Elvis Presley a
májusi Enthusiast magazin címlap-ján, a saját Harley-Davidson "KH" modelljén
ülve szerepel. |
1957 |
A motoros társadalom megismeri az új
modellt a Sportstert, mely felülszelepelt, 901 köbcentiméteres (55 köbhüvelyk)
motorblokkal mutat-kozik be. A közönségtől hamarosan megkapja a "Superbike"
nevet, s ezzel megszületik egy új Harley-Davidson legenda. |
1958 |
Megjelenik a hátsó fék és a hidraulikus
hátsó lengéscsillapító az új Duo-Glide-on. Racer Carroll Resweber első helyezést
nyer az AMA nemzetközi bajnokságon. |
1960 |
Megjelenik a Harley-Davidson első és
utolsó robogó modellje. A Harley-Davidson 50 százalékos érde-keltséget szerez az
Aeronautica-Macchi vállalatból és megalakul az Aermacchi Harley-Davidson európai
részleg, mely kisméretű egyhen-geres motorkerékpárokat gyárt. |
1962 |
A H-D felismeri az üveggyapot
jelen-tőségét a motorgyártás területén és felvásárolja a Tomahawk
vízi-jármű-veket gyártó vállalat készletének 60 százalékát, majd elkezdi
gyártani a saját komponenseit. Ennek ered-ményeként a H-D 1963-ra üzembe helyezi
a Tomahawk különleges részlegét. |
1964 |
Megjelenik az első Harley-Davidson
háromkerekű servi-car, mely elek-tromos önindítóval rendelkezik. Roger Reiman
megnyeri az AMA nemzeti bajnokságot. |
1965 |
Az elektromos önindítóval ellátott
Electra-Glide felváltja a Duo-Glide modellcsaládot. Az Electra-Glide az "FL"
család első tagja, ami ren-delkezik önindítóval, de hamarosan a Sportster
családot is felszerelik ezzel. |
1966 |
Megjelenik az első "Shovelhead" motorblokk
az Electra-Glide model-len, felváltva a korábbi "Panhead"-et. |
1969 |
A Harley-Davidson egyesül az Ame-rikai
Gépgyár és Fémöntödével (AMF), egy nagy múltú szabad-időtermékek gyártásával
foglalkozó vállalattal. |
1970 |
Az AMA új szabályainak bevezetése végett bemutatják az új
Sportster blokkos "XR" 750-s versenymotort.
Bonneville-i kiszáradt sóstó
területén Cal Rayborn megdönti a motor-kerékpár végsebességi világrekor-dot, egy
4,8 m (16 láb) hosszú áramvonalas Sportster blokkos motorral, 426 km/h (265
mérföld) sebesség elérésével. |
1971 |
Az egyediség iránti őrület hatására a
Harley-Davidson bemutatja az FX 1200 Super Glide motorkerékpárt, amely az XL
széria sportos elejét és az FL család vázát és meghajtását kombinálja.
Megszületik egy új motorkerékpár típus a Cruiser. Ugyanekkor elkezdődik a
Harley-Davidson snowmobile gyártása is. |
1972 |
Debütál az új és erősebb, valamint
megbízhatóbb alumínium övezetből előállított XR-750 modell. Ebben az évben Mark
Brelsford első helyezést nyer az AMA nemzeti bajnokságon az XR-750 modellel, ami
a következő 3 évtized domináns földpályás ver-senymotorjává válik.
|
1973 |
A motorgyártás hatékonysága emel-kedik,
amikor minden összeszere-lési munkát az új, 3.716 négy-zetkilométer (400.000
négyzetláb) alapterületű gyárban York-ban, Pennsylvania államban végeznek,
minden más munkafolyamatot Milwaukee-ban és a Tomahawk gyárban folytatnak. A
Capitol Drive-on lévő telephelyen gyártják a motor-blokkokat. |
1975 |
4 év sorozatos győzelem következik az AMA
nemzeti bajnokságon. A következő 3 évben a legendás Jay Springsteen a győztes
versenyző. |
1976 |
Daytona Beach-en bemutatkozik a
közönségnek az új FXS Low Rider modell. A Drag stílusú kormány, az egyedülálló
motor és fényezés hűen tükrözi a motor egyediségét, a motoros a megszokotthoz
képest alacsonyabban ül a motoron. Ebben az évben mutatják be Willie G. Davidson
dinamizmust sugárzó Sportster verzióját is, a Cafe Racert. |
1978 |
1978 Scott Parker csatlakozik a
Harley-Davidson csapatához és hamarosan a H-D történetében egyik legsikeresebb
versenyző lesz, 93 futamgyőzelemmel és 9 Nemzeti Bajnokságban elért első
helyezés-sel. |
1980 |
Megjelenik a vibrációt tompító,
gumi-ágyazású hajtással, és egyedülálló első villával ellátott FLT modell,
melyre motorblokkal egybeépített 5 sebességes váltót is szerelnek.
A
láncmeghajtást bordásszíj váltja fel, ami simább futást, kevesebb karbantartást
és beállítást igényel. A bordásszíj meghajtás rövid időn belül általános lesz a
Harley-Davidson motorkerékpárokon. |
1981 |
Február 26-án a Harley-Davidson 13
rangidős igazgatója aláírja azt a szándéknyilatkozatot, mely rögzíti a H-D
visszavásárlását az AMF-től. Június közepére a visszavásárlás hivatalossá válik
és a "Sas egyedül száll" kifejezés ismét érvényt nyer. |
1982 |
Olyan forradalmi újítások dicsérik a
Harley-Davidson háztáját, mint a gumiágyazású - 5 sebességes FXR/ FXRS Super
Glide II, és a préselt - hegesztett vázú Sportster modellek.
Megjelenik
a MAN (Material As Needed) program a gyártásban. Ez azt jelenti, hogy kizárólag
a gyártás szükségletei alapján vásárolnak előregyártott alkatrészeket és
nyers-anyagokat, mellyel jelentősen csök-kentik az előállítási költségeket és
javítják a gyártás minőségét. |
1983 |
1983 A Harley-Davidson sikerrel kérvényezi
a Nemzetközi Keres-kedelmi Szövetség tarifatámogatá-sát, amit 1983. április
1-től kez-dődően öt évig helyeznek érvénybe. Ez a védővám minden 700
köb-centiméternél nagyobb, Japánból importált motort érintett. Szüksé-gességét
az Egyesült Államokban felhalmozódott, eladatlan japán motorkészlet indokolta.
Elkezdődik a Harley-Davidson legegyedibb erőfeszítése a Harley Owners
Group® (H.O.G.®) (Harley Tulajdonosok Klubja) létrehozása, mely megalakulását
követően a legnagyobb motorgyártó támogatása mellett a világ legnagyobb motoros
klubja lesz. Hat éven belül a klub taglétszáma 90.000 fölé emelkedik, mely
2000-ben már meghaladja az 500.000 tagot. |
1984 |
A Harley-Davidson felfedi a leplet az új
1340 köbcentis V2 Evolution motorblokkról, melyet 5 különböző modellben
helyeznek el, többek között az új Softail modellcsaládba is. 7 év
kutatómunkájának ered-ményeként a motor több erővel bír, tisztább üzemű,
gyorsabb és simábban fut. Ugyancsak debütál a Softail váz megoldás, mely
"elrejti" a hátsó lengéscsillapítókat. |
1986 |
Új műszaki fejlesztőmunka ered-ményeként
létrejön a merész forma-tervezésű Heritage Softail modell.
A
Harley-Davidson cég 1969-óta (amikor egybeolvadt az AMF-el) ismét megjelenik az
értéktőzsdén. A Sportster modellcsaládot ellátják az Evolution V-twin
motorblokkal.
A tulajdonban lévő értékek válto-zatosabbá tétele végett
megvásá-rolják a minőségi lakókocsikat gyártó Holiday Rambler
vállalatot. |
1990 |
A Fat Boy közvetlenül a bemutatása után a
motorok formatervezésének modern legendájává válik. |
1991 |
York-ban (Pennsylvania állam) el-készül a
31 millió dollárt érő kor-szerű fényezőüzem, mely teljes mű-ködését 1992-ben
kezdi el.
Bemutatkozik a Dyna modellcsalád az FXDB Dyna Glide
Sturgis-el. |
1992 |
A Harley-Davidson kisebb része-sedést
szerez a Buell motorke-rékpárgyárból. Erik Buell ösztönözte a gyárat, hogy H-D
Sportster motorblokkal felszerelt amerikai sportmotorokat gyártsanak.
|
1993 |
Harley-Davidson fennállásnak 90-ik
évfordulóját ünnepli Milwaukee-ban. A motoros-parádén 100.000 moto-ros vesz
részt. |
1994 |
A Harley-Davidson belép a Super-bike
versenyzésbe, a folyadék-hűtéses DOHC rendszerű VR1000 motorjának bemutatásával.
|
1995 |
Bevezetik a klasszikus stílusú FLHR Road
King modellt. Az Electra Glide Ultra Classic modellt első-injektorral szerelik
fel. |
1996 |
Megnyílik a tartozékokat és kiegészítőket
elosztó központ Franklin-ben. 1997-re az egész raktárkészlet ebbe a 2322
négyzet-kilométer (250.000 négyzetláb) alapterületű épületbe kerül, a korábbi
Juneau Avenue-i telepről. |
1997 |
Milwaukee-ban a Capitol Drive-on lévő
gyárépület mellett egy 2015 négyzetkilométer (217.000 négyzet-láb) alapterületű
Termékfejlesztési Központ nyílik, ami Willie G. Davidson nevét viseli, aki az
egykori cégalapító William A. Davidson unókája.
A Capitol Drive-on
üzemelő gyár növeli kapacitását azáltal, hogy a Menomonee Falls-ban megvásárolt
üzemben áthelyezik át az FL motorblokkok és sebességváltók gyártását. A
Sportster motorblokkok és váltók, valamint az alkatrészek gyártási helye nem
változik.
Az új 3065 négyzetkilométeres (330,000 négyzetláb) gyár Kansas
City-ben legyártja az első Sportster motort. |
1998 |
A H-D fennállásának 95-ik évfor-dulóját
ünnepli Milwaukee-ban, ahol 140.000 motoros parádézik. Meg-nyílik az első
külföldön létesített összeszerelő üzem Manaus-ban, Brazíliában.
A
Harley-Davidson felvásárolja a fennmaradó tulajdonrészt a Buell Motorcycle
Company motorgyártó vállalatból, és a gyár élére kinevezi Erik Buell-t elnöknek.
|
1999 |
A motorblokkot minden 1999-es év-járatú FL
és FXD modellen lecse-rélik Twin Cam 88-as típusra.
A Buell gyár
bemutatja az egy-hengeres Blast típusú motorkerék-párt, mely nagyon jó
kritikákat kap. |
2000 |
A motorosok és a média legnagyobb örömére
bemutatják a Softail Deuce modellt.
A 2000-es Dyna és Softail modellek
motorblokkjait felszerelik kiegyenlítő-tengelyes Twin Cam 88 motor-blokkal. A
2001-es modellév Softail motorok tetszőlegesen már injek-orral is
választhatók. |
2001 |
A 2002-es modellévben bemutatják a
V-Rod-ot. A tervezőket munkájuk során a VR-1000 versenymotor ins-pirálta. Ez az
első Harley-Davidson motorkerékpár, amely kombinálja az injektort, a
folyadékhűtőt, és felül-vezérelt motorblokkjával 115 lóerő leadására
képes.
A Harley-Davidson bemutatja ver-senycsapata új tagját a 17 éves
Jennifer Snydert, az első női ver-senyzőt, aki futamot nyer az AMA nemzeti "Dirt
Track" versenyen. A H-D bejelenti a Milwaukee Termék-fejlesztő központjának a
kibővítését. | |