1903 |
A 21 ves William S. Harley s a 20 ves
Arthur Davidson bemutatja a kznsgnek az elsõ Harley-Davidson motorkerkprt.
A motor- kerkprt versenymotornak terveztk 9,65 cm-es (3-1/8 hvelyk)
furattal, 8,89 cm-es (3-1/2 hvelyk) lket-hosszal. A "gyr" mindssze egy 14
ngyzetmter (10x15 lb) alapte-rletû kis fakunyhbl llt, melyre a "
Harley-Davidson Motor Company" felirat volt felvsve. A csapathoz hamarosan
csatlakozik Arthur Davidson btyja Walter.
William S. Harley s Arthur
Davidson egyik rgi iskolskori bartja, a Milwaukee-i Henry Meyer meg- vsrol
egy 1903-as modellt.
A Chicago-i C.H. Lang megnyitja az elsõ
Harley-Davidson mrkake- reskedst, ahol rtkestik az elsõ hrom legyrtott
motor egyikt. |
1905 |
Jlius 4.-n H-D motorkerkpr nyeri meg a
24 km-es (15 mrfld) motorversenyt Chicago-ban, 19:02 idõeredmnnyel.
Ugyanekkor Milwaukee-ban szerzõdtetik a Harley-Davidson gyr elsõ
alkalmazottjt. |
1906 |
Milwaukee-ban megpl a Chesnut St., mai
nevn ismert Juneau Avenue t mentn az j 208 ngyzetmteres (28x80 lb)
alapterletû gyr. Az alkalmazottak ltszma 6 fõre emelkedik, s megjelenik az
elsõ motorkerkpr katalgus is. |
1907 |
Villiam A. Davidson, Artur s Walter
Davidson btyja felmondja csoport- vezetõi llst a Milwaukee-i vasti
mveknl, s csatlakozik a vlla-lathoz.
A Harley-Davidson vllalat
szeptem-ber 17.-n rszvnytrsasgg ala-kul. A raktrkszlet feloszlik ngy
egyenlõ rszre az alaptk kztt, s az alkalmazottak ltszma 18 fõre
emelkedik. A gyr mrete megdup-lzdik, s elkezdõdik a viszont-eladk utni
hajsza, a clterlet New England. |
1908 |
Walter Davidson elri a kitnnek szmt
1000 pontot az Amerikai Motorkerkpr Szvetsg ltal rende-zett megbzhatsgi
s minõsgi versenyen. Hrom nappal a verseny utn Walter megdnti a FAM
gaz-dasgossgi rekordot, 303 km-t (188,234 mrfld) tesz meg 3,7 liter (1
gallon) zemanyaggal (1,25l/100 km). A Harley-Davidson megbzhat-sgnak hre
szlsebesen terjedni kezd s megtrtnik az elsõ rend-õrsgi motorkerkpr
forgalomba helyezse Detroit-ban. |
1909 |
A 6 ves Harley-Davidson bemutatja az elsõ
V-Twin motorblokkot. A 811 kbcentimteres (49,5 kbhvelyk) lkettrfogattal
elõlltott motor 7 lerõ leadsra kpes. A 45 fokban elhelyezett hengerek
hamar szim-blumm vlnak a Harley-Davidson trtnetben. Ugyanekkor
megjelen-nek az elsõ motorkerkpr
kieg-sztõk. |
1910 |
Nyilvnossgra hozzk a mr jl is-mert
"Bar & Shield" logot, melyet egy vvel ksbb a Szabadalmi hivatal-ban
levdetnek.
Ebben az vben 7 klnbz ver-senyszmban, a megbzhatsgi
prbkon s egyb versenyeken els helyezst elrt versenyzk H-D
motorkerkpron versenyeznek. |
1911 |
1929-ig az "F-head" motor lesz a
Harley-Davidson igslova. |
1912 |
Elkezddik Milwaukee-ban a Juneau Avenue
ton lv Harley-Davidson gyr tptse, mely talakul egy hatemeletes
plett, ahol a tar-tozkok s kiegsztk gyrtsra egy kln rszleget
alaktanak ki.
Ekkora a H-D kereskedk szma or-szgos szinten
meghaladja a 200-at.
A Harley-Davidson gyr motorokat exportl Japnba,
s ezzel elkezd-dik a klfldi rtkests. |
1913 |
Megalakul a versenygazat szakosz-tly,
ln William S. Harley verseny-mrnkkel s William Ottaway se-gdmrnkkel.
|
1914 |
Megjelennek az oldalkocsik a H-D
motorkerkprokhoz, s ugyanekkor piacra kerlnek a kuplung s fkpedlok az
"F-head" egy, illetve kthengeres motorokhoz.
A H-D motorvllalat
hivatalosan is belp a motorversenyzsbe. Az els motorversenyz a vllalatnl
William S. Harley. Pr rvid v alatt a Harley-Davidson csapata nem hivatalosan
a "Bontbrigd" (Wrecking Crew) becenevet kapja a sportgban nyj-tott
hihetetlen sikerei miatt. |
1915 |
A Harley-Davidson motorkerkprok mr
botvltval is megvsrolhatk, melyeken a primer s szekunder hajts ugyanarra
az oldalra kerlnek. |
1916 |
Az Enthusiast folyirat, a vilg egyik
legrgebbi s folyamatosan mkd motoros magazinja megkezdi
tev-kenysgt. |
1917 |
Ebben az vben legyrtott H-D motorok
egyharmada az Amerikai Hadsereg rszre kerl rtke-stsre. Jliusban megpl
a H-D szereliskola, ahol a H-D gyr meg-felel szakosztlya katonai szerel-ket
kpez ki.
Elkezddik a Harley-Davidson kerk-prok rtkestse a
motorkerkpr dealer hlzatn keresztl. Az alkat-rszek egy rszt Dayton-bl
(Ohio llam) a Davis Sewing Macine Co. gyr szlltja. |
1918 |
1918 Az els vilghbor idejn eladott
H-D motorkerkproknak tbb mint a fele az Amerikai Hadse-reg hasznlatban
kerl. Az amerikai hadsereg 20.000 motorkerkprt hasznlt a hadszntren,
melyek k-zl a legtbb Harley-Davidson volt. A fegyversznet alrst kveten
az els amerikai Roy Holtz tizedes a H-D motorkerkprjn lpi t Nmetor-szg
hatrt. |
1919 |
Bemutatjk a kthengeres, 600
kb-centimteres (37 kbhvelyk) - hosz-szban fekv - boxer Sport motort, ami a
tengerentl nagy rdekldst vlt ki a klnleges hengerelhe-lyezs s a motor
halk jrsa miatt. |
1920 |
A Harley-Davidson a vilg legnagyobb
motorkerkpr gyrt-jv vlik, 67 orszgban tbb, mint 2.000 keresked
forgalmazza a H-D motorokat. Leslie "Red" Parkhurst 23 sebessgi rekordot dnt
meg az 1000 kbcentimteres (61 kb-hvelyk) motorkerkprjval. Ebben az idben
elkezdtk hasznlni a "hog" becenevet. Minden H-D ver-senyz a megnyert futam
utn, a tiszteletkrt egy malaccal teszi meg, ami a csapat kabalja lesz.
|
1921 |
Megjelenik az 1213 kbcentimteres (74
kbhvelyk) motorblokk a JD s FD modellekhez. Ekzben a H-D mind a nyolc
nemzeti motorverseny "National Championship" rsztve-vje. |
1925 |
Minden H-D modellt elltnak csepp alak
zemanyagtartllyal s meg-hatrozzk a ksbbi modellek alapvet kls
megjelensi stlus-jegyeit.
Joe Petrali a Harley-Davidson legsikeresebb
"Dirt-Track" verseny-zje s rvid idn bell minden idk egyik legsikeresebb
versenyzjeknt vlik kzismertt. |
1926 |
Ismt elkezdik az egyhengeres motorok
rtkestst 1918-ta. Az "A", "AA", "B" s "BA" modellek oldalszelepelt s
fellszelepelt vltozatban is megvsrolhatk. |
1928 |
Az els "two cam" kt vezr-mtengellyel
elltott motorblokk piacra kerl a "JD" modellekben. A motorkerkpr 140-160
km/h (85-100 mrfld) sebessgre kpes. Az sszes H-D modellt els fkkel
szerelik fel. |
1929 |
A "D" modellt elltjk a 737
kbcentimteres (45 kbhvelyk) V-twin motorblokkal, melyet ksbb Flatheadnek
neveznek el. A motor-blokk annyira megbzhatnak bizo-nyul, hogy annak klnbz
vlto-zatait 1972-ig hasznljk a kln-bz H-D modelleken.
|
1930 |
Bill Davidson a Jack Pine meg-bzhatsgi
versenyen 1000 pontbl - 997 pontot r el. Minden egyni kategriban els
helyet nyert ver-senyz H-D motorkerkprral ver-senyzik. |
1931 |
Az "Indian" (Hendee Manufacturing)
motorkerkprgyr kivtelvel meg-sznik a Harley-Davidson sszes versenytrsa.
1953-ig csak ez a kt motorkerkpr-gyrt cg mkdik az Egyeslt llamokban.
|
1932 |
A 737 kbcentimteres (45 kbh-velyk) hromkerek motorkerkpr
megkezdi 41 ves sikersorozatt, mint kzkedvelt rendrsgi s keres-kedelmi
gpjrm.
Joe Petrali 5 ven keresztl soro-zatban nyeri az AMA ltal
rendezett Nemzeti Bajnoksgot. |
1933 |
Az art-deco sas dekorci elfoglalja a
helyt minden zemanyagtartlyon. Alapvet elemv vlik a tovbbi
formatervezsnek s dekorciknak, ez all csak az egyedi rendelsek alkotnak
kivtelt. A folyamatot a nagy gazdasgi vlsg miatt kialakult alacsony
motorelads sztnzte. |
1935 |
1935 Japnban a Harley-Davidson engedlyvel megalakul a Sankyo
Co. motorkerkpr gyr, ahova a H-D szlltja a motorgyrtshoz szks-ges
gpparkot, berendezseket s eszkzket. Ennek eredmnyeknt legyrtjk az els
Rikuo nev motorkerkprt.
Joe Petrali a H-D motorkerkprjval megnyeri
az AMA ltal megrendezett nemzetkzi "Dirt Track" bajnoksgon mind a 13 els
helyezst, s ugya-nekkor ngy rekordot is megdnt. |
1936 |
Piacra kerl a fellszelepelt, 1000
kbcentimteres (61 kbhvelyk) "EL" modell. A megnvelt ler s kiemelked
stlusvlts, valamint a szelepfedl kzfejhez hasonlt for-mjnak
ksznheten hamar meg-kapja a "Knucklehead" becenevet. Ugyanebben az vben
legyrtjk az els 1311 kbcentimteres (80 kb-hvelyk) motorblokkot
is. |
1937 |
Megrkezik a "WL" tpuscsald. Joe Petrali
a mdostott 1000 kbcenti-mteres (61 kbhvelyk) fellsze-lepelt
motorkerkprjval, 219 km/h (136.183 mrfld) sebessg elr-svel rekordot
dnt, s ugyanezen a napon megdnti a 737 kbcenti-mteres (45 kbhvelyk)
rekordot is. |
1938 |
Jack Pine Gypsies M.C. motoros klub
megtartja az els "Black Hills Rally"-jt Sturgisben.
A "Daytona 200"
bajnoksgon az 5,15 km (3,2 mrfld) hossz ten-gerparti plyn Ben Campanale
sorozatban ktszer els helyezst r el H-D WLDR
motorkerkprjn. |
1940 |
Babe Tancrede a "Daytona 200" bajnoksgon
els helyezst r el H-D WLDR motorkerkprjn. |
1941 |
Amerika belp a II. vilghborba. A
kereskedelmi motorgyrtst felfg-gesztik, a gyrts katonai felhasz-nlsra ll
t. A szerviziskolban is-mt katonk tltik meg a padokat.
Megjelenik az
"FL" szria. |
1942 |
A hadsereg rszre gyrtott
motor-kerkprok mellett legyrtjk a sivatagi hasznlatra specializlt, boxer
motoros XA750 modellt. Az szak-Afrikai kivonuls utn felbont-jk a szerzdst,
sszesen 1011 db XA modellt gyrtottak le. |
1943 |
A Harley-Davidson megnyeri az
els "E" kitntetst a hadseregtl a hadszntren bizonytott kivlsga miatt.
Sokak ez alkalommal bizonyo-sodtak meg a Harley-Davidson kivlsga fell, amit
nem feledtek el hazatrsk utn sem. |
1945 |
A II. vilghbor befejezdik, ekkorra a
Harley-Davidson 90000 WLA mo-dellt gyrtott le katonai hasznlatra. A H-D gyr
novemberben visszatr a keres-kedelmi modellek gyrtsra. |
1946 |
Bemutatjk a 737 kbcentimteres (45
kbhvelyk) Flathead WR tpus versenymotort, mely a legjobbnak bizonyul azok
kzl, amit valaha ptettek. |
1947 |
Az vi dealer tallkoz rsztvevi egy
"titkos" vasti utazson vesznek rszt, ami az j Capitol Drive-i telephelyen r
vget. A telephelyen korbban egy lgcsavargyr volt, amit a hbor alatt
lltottak zembe. Az elkszlt gyrat szerelzemknt hasznostjk, s innen
kldik t az elkszlt alkatrszeket a Juneau Ave sugrti telephelyre
sszeszerels cljbl.
A Harley-Davidson megkezdi a klasszikusnak
minsl fekete br-dzsekik rustst.
Jimmy Chann sorozatban 3
alka-lommal kerl ki gyztesen az AMA nemzeti bajnoksgon. |
1948 |
j vonsokkal bvltek az 1000
kbcentimteres (61 kbhvelyk) s 1213 kbcentimteres (74 kbh-velyk)
motorok, belertve az alum-nium hengerfejeket s hidrotkket is. Szintn
jdonsg a krmozott szelepfedl alakja is, mely egy darabbl kszlt s
leginkbb egy stemnyes tepsire hasonltott, ezrt a "Panhead" becenevet kapta.
Elkezddik az amerikai knnysly motorkerkprok gyrtsa az "S"
modellel, mely klnbz vltozatait 1966-ig forgalmazzk. |
1949 |
Megjelenik a hidraulikus els villa az j
Hydra-Glide modellen. |
1950 |
Larry Headrick els helyezst nyer az AMA
nemzeti bajnoksg "Dirt Track" futamn.
A 24 futambl ll bajnoksgon a
H-D motorkerkpron versenyzk 18 futamot nyernek, s 6 j rekordot lltottak
fel. |
1952 |
A Brit sportmotorok hazai rtkestsnek
ellenslyozsaknt megjelenik a "K" modell oldal-szelepelt, tovbbfejlesztett
motorral s vltval felszerelve, melybl ksbb kifejlesztetik a Sportster
modellcsaldot. |
1953 |
A Harley-Davidson fennllsnak 50-ik
vforduljt nnepli. Meg-alkotnak egy klnleges logot, mely tartalmaz egy "V"
bett a motor jelkpre, egy svot benne a Harley-Davidson felirat, valamint
alul s fell az "50 v" s az "Amerikai gyrtmny" felirat. A logobl kszlt
egy medl vltozat, mely felkerl minden 1954-es modell els
srvdjre.
A Hendee Manufacturing az Indin motorkerkpr-gyrtja
kivonul a piacrl, gy az Egyeslt llamokban a Harley-Davidson marad az
egyetlen motorkerkpr-gyrt vllalat a k-vetkez 46 vben. |
1954 |
Joe Leonard "Dirt Track" versenyz
megnyeri az AMA nemzeti baj-noksgot. A kvetkez 8 ven keresztl a nemzeti
bajnoksg els helyezettjei mind Harley-Davidson motorkerkpron versenyeznek.
|
1955 |
A H-D versenyzk ettl az vtl kezdden
7 ven keresztl a "Daytona 200" futamon folyamatosan els helyezst rnek el. A
gyzelmek megoszlanak Brad Andres, Johnny Gibson, s Roger Reiman kztt.
Mindannyian "KR" modellen ver-senyeznek. |
1956 |
1956 Az j, fiatal sztr Elvis Presley a
mjusi Enthusiast magazin cmlap-jn, a sajt Harley-Davidson "KH" modelljn
lve szerepel. |
1957 |
A motoros trsadalom megismeri az j
modellt a Sportstert, mely fellszelepelt, 901 kbcentimteres (55 kbhvelyk)
motorblokkal mutat-kozik be. A kznsgtl hamarosan megkapja a "Superbike"
nevet, s ezzel megszletik egy j Harley-Davidson legenda. |
1958 |
Megjelenik a hts fk s a hidraulikus
hts lengscsillapt az j Duo-Glide-on. Racer Carroll Resweber els helyezst
nyer az AMA nemzetkzi bajnoksgon. |
1960 |
Megjelenik a Harley-Davidson els s
utols robog modellje. A Harley-Davidson 50 szzalkos rde-keltsget szerez az
Aeronautica-Macchi vllalatbl s megalakul az Aermacchi Harley-Davidson eurpai
rszleg, mely kismret egyhen-geres motorkerkprokat gyrt. |
1962 |
A H-D felismeri az veggyapot
jelen-tsgt a motorgyrts terletn s felvsrolja a Tomahawk
vzi-jrm-veket gyrt vllalat kszletnek 60 szzalkt, majd elkezdi
gyrtani a sajt komponenseit. Ennek ered-mnyeknt a H-D 1963-ra zembe helyezi
a Tomahawk klnleges rszlegt. |
1964 |
Megjelenik az els Harley-Davidson
hromkerek servi-car, mely elek-tromos nindtval rendelkezik. Roger Reiman
megnyeri az AMA nemzeti bajnoksgot. |
1965 |
Az elektromos nindtval elltott
Electra-Glide felvltja a Duo-Glide modellcsaldot. Az Electra-Glide az "FL"
csald els tagja, ami ren-delkezik nindtval, de hamarosan a Sportster
csaldot is felszerelik ezzel. |
1966 |
Megjelenik az els "Shovelhead" motorblokk
az Electra-Glide model-len, felvltva a korbbi "Panhead"-et. |
1969 |
A Harley-Davidson egyesl az Ame-rikai
Gpgyr s Fmntdvel (AMF), egy nagy mlt szabad-idtermkek gyrtsval
foglalkoz vllalattal. |
1970 |
Az AMA j szablyainak bevezetse vgett bemutatjk az j
Sportster blokkos "XR" 750-s versenymotort.
Bonneville-i kiszradt sst
terletn Cal Rayborn megdnti a motor-kerkpr vgsebessgi vilgrekor-dot, egy
4,8 m (16 lb) hossz ramvonalas Sportster blokkos motorral, 426 km/h (265
mrfld) sebessg elrsvel. |
1971 |
Az egyedisg irnti rlet hatsra a
Harley-Davidson bemutatja az FX 1200 Super Glide motorkerkprt, amely az XL
szria sportos elejt s az FL csald vzt s meghajtst kombinlja.
Megszletik egy j motorkerkpr tpus a Cruiser. Ugyanekkor elkezddik a
Harley-Davidson snowmobile gyrtsa is. |
1972 |
Debtl az j s ersebb, valamint
megbzhatbb alumnium vezetbl ellltott XR-750 modell. Ebben az vben Mark
Brelsford els helyezst nyer az AMA nemzeti bajnoksgon az XR-750 modellel, ami
a kvetkez 3 vtized dominns fldplys ver-senymotorjv vlik.
|
1973 |
A motorgyrts hatkonysga emel-kedik,
amikor minden sszeszere-lsi munkt az j, 3.716 ngy-zetkilomter (400.000
ngyzetlb) alapterlet gyrban York-ban, Pennsylvania llamban vgeznek,
minden ms munkafolyamatot Milwaukee-ban s a Tomahawk gyrban folytatnak. A
Capitol Drive-on lv telephelyen gyrtjk a motor-blokkokat. |
1975 |
4 v sorozatos gyzelem kvetkezik az AMA
nemzeti bajnoksgon. A kvetkez 3 vben a legends Jay Springsteen a gyztes
versenyz. |
1976 |
Daytona Beach-en bemutatkozik a
kznsgnek az j FXS Low Rider modell. A Drag stlus kormny, az egyedlll
motor s fnyezs hen tkrzi a motor egyedisgt, a motoros a megszokotthoz
kpest alacsonyabban l a motoron. Ebben az vben mutatjk be Willie G. Davidson
dinamizmust sugrz Sportster verzijt is, a Cafe Racert. |
1978 |
1978 Scott Parker csatlakozik a
Harley-Davidson csapathoz s hamarosan a H-D trtnetben egyik legsikeresebb
versenyz lesz, 93 futamgyzelemmel s 9 Nemzeti Bajnoksgban elrt els
helyezs-sel. |
1980 |
Megjelenik a vibrcit tompt,
gumi-gyazs hajtssal, s egyedlll els villval elltott FLT modell,
melyre motorblokkal egybeptett 5 sebessges vltt is szerelnek.
A
lncmeghajtst bordsszj vltja fel, ami simbb futst, kevesebb karbantartst
s belltst ignyel. A bordsszj meghajts rvid idn bell ltalnos lesz a
Harley-Davidson motorkerkprokon. |
1981 |
Februr 26-n a Harley-Davidson 13
rangids igazgatja alrja azt a szndknyilatkozatot, mely rgzti a H-D
visszavsrlst az AMF-tl. Jnius kzepre a visszavsrls hivataloss vlik
s a "Sas egyedl szll" kifejezs ismt rvnyt nyer. |
1982 |
Olyan forradalmi jtsok dicsrik a
Harley-Davidson hztjt, mint a gumigyazs - 5 sebessges FXR/ FXRS Super
Glide II, s a prselt - hegesztett vz Sportster modellek.
Megjelenik
a MAN (Material As Needed) program a gyrtsban. Ez azt jelenti, hogy kizrlag
a gyrts szksgletei alapjn vsrolnak elregyrtott alkatrszeket s
nyers-anyagokat, mellyel jelentsen csk-kentik az ellltsi kltsgeket s
javtjk a gyrts minsgt. |
1983 |
1983 A Harley-Davidson sikerrel krvnyezi
a Nemzetkzi Keres-kedelmi Szvetsg tarifatmogat-st, amit 1983. prilis
1-tl kez-dden t vig helyeznek rvnybe. Ez a vdvm minden 700
kb-centimternl nagyobb, Japnbl importlt motort rintett. Szks-gessgt
az Egyeslt llamokban felhalmozdott, eladatlan japn motorkszlet indokolta.
Elkezddik a Harley-Davidson legegyedibb erfesztse a Harley Owners
Group (H.O.G.) (Harley Tulajdonosok Klubja) ltrehozsa, mely megalakulst
kveten a legnagyobb motorgyrt tmogatsa mellett a vilg legnagyobb motoros
klubja lesz. Hat ven bell a klub tagltszma 90.000 fl emelkedik, mely
2000-ben mr meghaladja az 500.000 tagot. |
1984 |
A Harley-Davidson felfedi a leplet az j
1340 kbcentis V2 Evolution motorblokkrl, melyet 5 klnbz modellben
helyeznek el, tbbek kztt az j Softail modellcsaldba is. 7 v
kutatmunkjnak ered-mnyeknt a motor tbb ervel br, tisztbb zem,
gyorsabb s simbban fut. Ugyancsak debtl a Softail vz megolds, mely
"elrejti" a hts lengscsillaptkat. |
1986 |
j mszaki fejlesztmunka ered-mnyeknt
ltrejn a mersz forma-tervezs Heritage Softail modell.
A
Harley-Davidson cg 1969-ta (amikor egybeolvadt az AMF-el) ismt megjelenik az
rtktzsdn. A Sportster modellcsaldot elltjk az Evolution V-twin
motorblokkal.
A tulajdonban lv rtkek vlto-zatosabb ttele vgett
megvs-roljk a minsgi lakkocsikat gyrt Holiday Rambler
vllalatot. |
1990 |
A Fat Boy kzvetlenl a bemutatsa utn a
motorok formatervezsnek modern legendjv vlik. |
1991 |
York-ban (Pennsylvania llam) el-kszl a
31 milli dollrt r kor-szer fnyezzem, mely teljes m-kdst 1992-ben
kezdi el.
Bemutatkozik a Dyna modellcsald az FXDB Dyna Glide
Sturgis-el. |
1992 |
A Harley-Davidson kisebb rsze-sedst
szerez a Buell motorke-rkprgyrbl. Erik Buell sztnzte a gyrat, hogy H-D
Sportster motorblokkal felszerelt amerikai sportmotorokat gyrtsanak.
|
1993 |
Harley-Davidson fennllsnak 90-ik
vforduljt nnepli Milwaukee-ban. A motoros-pardn 100.000 moto-ros vesz
rszt. |
1994 |
A Harley-Davidson belp a Super-bike
versenyzsbe, a folyadk-htses DOHC rendszer VR1000 motorjnak bemutatsval.
|
1995 |
Bevezetik a klasszikus stlus FLHR Road
King modellt. Az Electra Glide Ultra Classic modellt els-injektorral szerelik
fel. |
1996 |
Megnylik a tartozkokat s kiegsztket
eloszt kzpont Franklin-ben. 1997-re az egsz raktrkszlet ebbe a 2322
ngyzet-kilomter (250.000 ngyzetlb) alapterlet pletbe kerl, a korbbi
Juneau Avenue-i teleprl. |
1997 |
Milwaukee-ban a Capitol Drive-on lv
gyrplet mellett egy 2015 ngyzetkilomter (217.000 ngyzet-lb) alapterlet
Termkfejlesztsi Kzpont nylik, ami Willie G. Davidson nevt viseli, aki az
egykori cgalapt William A. Davidson unkja.
A Capitol Drive-on
zemel gyr nveli kapacitst azltal, hogy a Menomonee Falls-ban megvsrolt
zemben thelyezik t az FL motorblokkok s sebessgvltk gyrtst. A
Sportster motorblokkok s vltk, valamint az alkatrszek gyrtsi helye nem
vltozik.
Az j 3065 ngyzetkilomteres (330,000 ngyzetlb) gyr Kansas
City-ben legyrtja az els Sportster motort. |
1998 |
A H-D fennllsnak 95-ik vfor-duljt
nnepli Milwaukee-ban, ahol 140.000 motoros pardzik. Meg-nylik az els
klfldn ltestett sszeszerel zem Manaus-ban, Brazliban.
A
Harley-Davidson felvsrolja a fennmarad tulajdonrszt a Buell Motorcycle
Company motorgyrt vllalatbl, s a gyr lre kinevezi Erik Buell-t elnknek.
|
1999 |
A motorblokkot minden 1999-es v-jrat FL
s FXD modellen lecse-rlik Twin Cam 88-as tpusra.
A Buell gyr
bemutatja az egy-hengeres Blast tpus motorkerk-prt, mely nagyon j
kritikkat kap. |
2000 |
A motorosok s a mdia legnagyobb rmre
bemutatjk a Softail Deuce modellt.
A 2000-es Dyna s Softail modellek
motorblokkjait felszerelik kiegyenlt-tengelyes Twin Cam 88 motor-blokkal. A
2001-es modellv Softail motorok tetszlegesen mr injek-orral is
vlaszthatk. |
2001 |
A 2002-es modellvben bemutatjk a
V-Rod-ot. A tervezket munkjuk sorn a VR-1000 versenymotor ins-pirlta. Ez az
els Harley-Davidson motorkerkpr, amely kombinlja az injektort, a
folyadkhtt, s fell-vezrelt motorblokkjval 115 ler leadsra
kpes.
A Harley-Davidson bemutatja ver-senycsapata j tagjt a 17 ves
Jennifer Snydert, az els ni ver-senyzt, aki futamot nyer az AMA nemzeti "Dirt
Track" versenyen. A H-D bejelenti a Milwaukee Termk-fejleszt kzpontjnak a
kibvtst. | |