Jogsi zsebben, hitelkrtya feltltve, kezd motorosknt hogyan tovbb?
Ha szk a keret, az MZ mg mindig evidens vlaszts, kicsit tbb pnzzel azonban mr rdemes a kereskedsbe is benzni, az j motorok kztt rengeteg alkalmas, olcs tpus van, amit radsul egsz j hitellel lehet elhozni. A gyrtk az elmlt vekben fedeztk fel a kezd motorosok piact jra, s egyre tbb izgalmas vasat mutattak be.
Sokan a 600-as sorngyekben ltjk az idelis kezdmotort…100 ler mg nagykerken sem kevs, nagyon knny elrni azt a sebessgtartomnyt, ahol a dolgok hirtelen vltoznak meg. A motorok karaktere amgy is sztnz a gzcsavarsra, hiszen a boldogt lerk legfell jelennek meg, de akkor aztn nagyon. Annyira, hogy brmikor benzel egy nagyobb szervizbe, szinte biztos lehetsz benne, hogy lesz ott egy trtt 600-as. Pedig nem rossz kis motorok ezek, van rajtuk tisztessges fk, biztonsgos futm, s knnyen irnythatak. Egy kzpkategris naked mindig idelis kompromisszum lesz a legtbb motoros szmra, de idig el is kell jutni. A motorosig. Brmilyen teljestmny motor, akr egy R1 is megszokhat 1-2 ht alatt, s autplyn hamar „kimotorozhat”, mg 300-as vgsebessget is elrheti a legfakezbb kezd is. Ez a cl? Persze, hogy nem.
Az igazi kezdmotor, taln, amin btran s jl el lehet sajttani az alapokat, az legelszr is egy robog, mint pldul a Slider, aminek az sem rt, ha itt-ott csszik az aszfalton. J vlaszts egy kis endur/krosszmotor, aminl szintn a motorozsi technika kell, hogy helyettestse a hinyz lerket. Nagyobbaknak, idsebeknek a vrosi endurk/funmotorok az idelisak, amiben van nyomatk, de teljestmny kevs, hasonlan egy kisebb cruiserhez, vagy a rgi jl bevlt ER-5/CB500/GS500 motorokhoz. Nem ezek fogjk az lland adrenalint biztostani, de a sziklamszst sem a nyolcas ton kell elkezdeni. A lassabb motorokon knnyebben megtanulhat az idelis kanyarvtel, gzadsra nem fog keresztbe llni, vagy a szembe svba egy Sierrn landolni, aki ezeken tanul motorozni. A nagyobb motorokon igazn veszlyes az a knnyed rzs, ahogy megmutatjk, hogyan is kne menni. Igen, egy sportmotor bizonyos szinten knnyebb vezetni, mint egy kisebbet. Mgis, amikor „esemny” van, akkor nem mindegy, hogy 200-rl, vagy 120-rl kell lasstani, s hogy a kanyarhoz rkezve a sebessget 20-30km/h-val vagy 100-al kell cskkenteni. Ez a pr gondolat nem csak a vevknek, a kereskedknek is szl. Jobb egy olyan vev, aki elszr egy kisebb nyeresget biztost motort visz el, majd kt-hrom lpcsben cserli nagyobbra, mint az, akinek sikerl eladni a nagy nyeresggel kecsegtet vasat, s tbbet nem jn. Inkbb a vdruhra kellene rbeszlni minden motorvsrlt.
 |